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Business Development Management, Seminar- ein Workshop mit Roberto Capone

Seminar - Institut für Verkauf und Marketing

Business Development ein spannendes Thema für alle betrieblichen Bereiche. Umsatz, Umsatzarten, Risikomanagement, Chancenbewertung, strategische Werkzeuge, Prioritätenbildung, Economic Value Adding, EVA, Projektfinanzierung, Projektmanagement. Geschwindigkeit und Agilität zahlt sich hier aus.
Termin Ort Preis*
28.11.2024- 29.11.2024 online 2.082,50 €
10.12.2024- 11.12.2024 Passau 2.082,50 €
11.12.2024- 12.12.2024 Hamburg 2.082,50 €
17.12.2024- 18.12.2024 Hannover 2.082,50 €
firmenintern auf Anfrage 2.082,50 €

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*Alle Preise verstehen sich inkl. MwSt.

Detaillierte Informationen zum Seminar

Inhalte:

Seminar Business Development Management 2-day Seminar, Course in Marketing, Management

Development, growth, market leadership, quality leadership, innovation leadership, high return company in the industry, or customer satisfaction, employee satisfaction, customer retention, customer development, lead management or other goals can be the focus of the company.

In management, it is also important to realise that there is always a conflict of objectives between volumes, the absolute figures, and returns or profitability, the relative figures.

In order to realise growth, we need a positive development of both factors. Turnover, but also the return on sales, are under special observation.

Content

Strategic Marketing Management and Business Growth

Goals and goal conflicts, goal hierarchy

Porter's 5 Forces (the power of suppliers, the power of customers, the possibility of substitutes, rivalry in the industry, the threat of new entry)

Ansoff product-market matrix with different strategies of growth

Micro- and macro-development according to Kaizen

Plan-Do-Check-Act cycle as an instrument for sustainable planning, implementation, control and goal achievement.

Analyses of strengths and weaknesses

Customer satisfaction measurement as an initiator for sustainable growth

Idea generation & idea evaluation

Implementation of individual ideas in an individual business model:

  • Key partners (Suppliers / Partners)
  • Key activities (identify value-adding processes)
  • Key resources (3 Ms: Man, Machine, Money)
  • Value proposition (USP, unique selling proposition)
  • Customer relationship (the goal is long-term customer loyalty)
  • Customer segments (goal: resource optimisation)
  • Channels (current vs. future distribution channels)
  • Cost structure (contribution margin vs. return on sales)
  • Revenue streams

In the workshop, we will look at creative methods as well as indicator-oriented possibilities of performance analysis and performance development. We will look at best practice examples as well as worst case scenarios.

Methods

  • Interactive workshop with focus on participant needs
  • Kick-off presentations by trainer Roberto Capone or colleague
  • Management tools and quality management tools
  • Group and individual tasks
  • Optional addition: webinars or blended learning methods

 

 

Dauer/zeitlicher Ablauf:
2 Tage, jeweils von 09:00 bis 16:00
Ziele/Bildungsabschluss:
  • Wachstum im betrieblichen Umfeld definieren und managen können
  • Umgang und Nutzung mit Management-Werkzeugen
  • Market Screening nutzen und optimieren
  • Ideen für Wachstum generieren und nachhaltig managen
Lehrgangsverlauf/Methoden:
  • Sehr interaktiver und praxisorientierter Workshop
  • gerne auch als Inhouse-Seminar direkt am Beispiel Ihres Unternehmens (ab 2 Teilnehmern)
Förderung:
Die Bildungsgutscheine des Landes NRW sind hoch-willkommen.
Zielgruppe:
  • Manager
  • Bereichsleiter
  • Damen und Herren in Führungsverantwortung
  • Verkäufer
  • Key Account Manager
  • Marketing-Manager
  • Marketingmanager
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