Seminare
Seminare

IT Vendormanagement Fundamentals

E-Learning - amendos gmbh

Training course language: ENGLISH

Many IT outsourcing projects fail in achieving the desired goals, e.g. reducing IT costs or increasing flexibility. In addition to unclear contractual agreements, the main reason for this is that companies are underestimating the required provider management during operations: Only a few companies monitor and control their external IT service providers efficiently. Within this seminar all aspects and prerequisites will be presented which are needed to set up an efficient provider management and a successful cooperation with service providers. 

 

Termin Ort Preis*
05.03.2025- 06.03.2025 online 2.011,10 €
*Alle Preise verstehen sich inkl. MwSt.

Detaillierte Informationen zum Seminar

Inhalte:
  • Introduction
    (Definitions, alignment, provider management & the outsourcing life cycle)
  • Basic conditions
    (Customer and service orientation, standardisation, sourcing strategy / goals, provider categorisation, outsourcing contract, successful service transition)
  • Integration into the organisational structure
    (Task overview, role / responsibility assignment,
    various options for organisational integration, interfaces to other teams)
  • Required personnel & skills
    (e.g. qualifications, competencies, risks & success factors) 
  • Relevant processes 
    (Processes & interfaces to be considered, process design & implementation)
  • Tools
    (Necessary tools & interfaces for service operations and provider control, RPA)
  • Governance
    (Evaluation of providers, review of the sourcing strategy, relationship management / committees / meetings. risk, knowledge and compliance management)
  • Operations
    (Reporting & performance management, operations management: service integration & monitoring, finance management: managing invoices & budgets)  
  • Changes
    (Handling of changes, claim management, integration of change projects into internal project portfolio management, changing the provider)
  • Continual Improvement
    (Improvement process, innovation management, SPICE for provider management)
Dauer/zeitlicher Ablauf:
2 Days
Zielgruppe:
  • IT Managers, IT Service Managers, IT Operations Managers, IT Service Providers 
  • Employees involved in IT outsourcing projects

 

Nach unten
Nach oben
Wir setzen Analyse-Cookies ein, um Ihre Zufriedenheit bei der Nutzung unserer Webseite zu verbessern. Diese Cookies werden nicht automatisiert gesetzt. Wenn Sie mit dem Einsatz dieser Cookies einverstanden sind, klicken Sie bitte auf Akzeptieren. Weitere Informationen finden Sie hier.
Akzeptieren Nicht akzeptieren









Um Spam abzuwehren, geben Sie bitte die Buchstaben auf dem Bild in das Textfeld ein:

captcha



Bei der Verarbeitung Ihrer personenbezogenen Daten im Zusammenhang mit der Kontaktfunktion beachten wir die gesetzlichen Bestimmungen. Unsere ausführlichen Datenschutzinformationen finden Sie hier. Bei der Kontakt-Funktion erhobene Daten werden nur an den jeweiligen Anbieter weitergeleitet und sind nötig, damit der Anbieter auf Ihr Anliegen reagieren kann.







Um Spam abzuwehren, geben Sie bitte die Buchstaben auf dem Bild in das Textfeld ein:

captcha